återkomst

Jag har varit borta härifrån ett tag om ni nu inte märkt det.
Det har hänt mycket positivt i livet, och nu även lite negativt.

Det positiva är att jag är mitt i min utbildning till hundpsykolog, och saker och ting går fruktansvärt bra (och fort).
Jag jobbar som hjälpinstruktör på Nya varvets hundskola, i Gbg, där Mia och Eva har hjälpt mig otroligt mycket i min väg att uppnå mina mål.

Barkley har dessvärre varit väldigt konstig i magen ganska länge nu, och efter ett viktras så åkte till vet med honom för att ta reda vad det är som står på.
Som det ser ut nu (vi väntar på det slutgiltiga provsvaret) så har han med största sannolikhet EPI (Exocrine Pancreatic Insufficiency) vilket betyder att hans kropp har en felkoppling som gör att den försöker stöta bort hans bukspottskörtel.
tyvärr så är det en kronisk sjukdom, men man kan få bukt med den med specialfoder och med medicinering.
Hans liv kommer dock få se lite annorlunda ut, eftersom han inte får vara lika aktiv som han varit tidigare, eftersom han inte har tillräckligt mycket näring i sig för att kroppen ska klara det.

Om det är nån här som har erfarenhet av EPI, och har tips och råd att komma med så är det välkommet.
Gärna gällande foder.
Och även ni som har erfarenhet av att Barfa era hundar.

Jag lovar att bli mer aktiv här igen nu!
garden dog

5 thoughts on “återkomst

  1. Håller tummarna att det ska gå att ordna, har ingen erfanhet själv av det, men lovar ska lyssna runt. Hoppas verkligen att det ordnar sig, krama honom från mig!!!!

    Mvh Annmarie

  2. Välkommen tillbaka. Har saknat dina kloka ord. EPI är något nytt för mig men kommer nu hålla ögon och öron öppna för intressant information.

Kommentera

