andningsuppehåll

som ni har märkt så har jag inte skrivit här på väldigt länge, och det har sin förklaring.
efter att ha varit inblandad i lite olika ärenden, och medlem på olika forum/fb sidor, där man ”värnar om dom små”, ”för en talan för dom utan röst”, och ”jagar rättvisa” så blev jag helt andfådd efter att ha läst och kommenterat där.
antingen så är det död åt precis alla poliser, eller så är det rasistiska glåpord.
är det verkligen så otroligt svårt att hålla personer ansvariga för handlingar istället för en hel yrkeskår eller ett helt folkslag?

Det är rätt övermäktigt att försöka få makthavare att förstå och ändra sig i hur man ser på djur, när man dessutom måste slåss med dom som är ”på vår” sida.
Det känns som man står och försöker applådera med en hand, och undrar varför det inte låter nåt.
Om inte vi, som är dom som ska ”slåss” för dom utan röst, kan komma överens med varandra, hur fan ska vi kunna komma överens med nån annan?

Jag saknar lite vuxna kommentarer och personer att bolla med, för just nu så är det sandlåda nästan precis överallt!

 

2 thoughts on “andningsuppehåll

  1. Det är så oerhört ledsamt detta! Tyvärr verkar det som svaret på det är: JA det är tydligen hopplöst! Det verkar som att nån typ av allmänt ”näthat” breder ut sig och människor har svårt att se skogen för alla träd😦.

    Ibland frågar jag mig om de som är värst verkligen är ”in it” för sakens skull eller om de bara vill sprida hat? Alla har rätt till sin åsikt men när åsikten går långt över alla rimliga gränser då har det blivit snett!

    Nå, frågan är väl egentligen vad man kan göra åt saken? Fortsätta envisas med att prata förstånd med dem eller gå därifrån? Skapa nya vägar för att nå fram till makthavarna och bevisa (i den bästa av världar) att de har fel, att det finns bättre vägar att gå? Det är oerhört frustrerande att vilja nå ett mål och bli bromsad av dem som, precis som du säger, står på samma sida!
    Finns det inga ”vuxna” människor kvar som orkar/vill göra sin röst hörd eller blir de överkörda av hatarna?
    Sorgligt är det att du ska behöva känna så här, du är en oerhört värdefull resurs med din kloka inställning och din förmåga att skriva (och, antar jag, prata)!!!

  2. Hej. Kan hålla med dig till stor del , känner igen detta väldigt mycket. Jag är inne på många sidor där man värnar om vargen eftersom jag vill den ska finnas kvar, även där på många ställen vill man döda alla jägare mm…jag försöker hela tiden se saken från 2 sidor (kan va svårt ibland), är även inne på sidor där man är enot vargen,bara för att försöka nå fram om någon kan föra en bra dialog från 2 sidor….och även fast jag är noga med vad jag skriver så är jag enligt dom en varg älskare som ska ha kvar alla vargar även om dom skulle döda ett barn…
    Det är väldigt svårt att föra en bra dialog när det finns så många som har skygglappar på sig.
    Så detta fenomen finns på alla slags sidor.

Kommentera

