anledningen till varför jag hellre umgås med hundar än människor

det lämnas lite kommentarer här och där som nedkortat antyder att jag inte vill att andra ska stödja Fredrik.
really?
är folk så infantila och oförmögna att läsa mellan raderna så att man inte kan förstå?

jag har sedan början i det här varit väldigt klar i att jag inte vill att vi ska låta detta falla i glömska
innebär detta då per automatik att jag ska tycka att alla sätt som man håller detta levande på är korrekt?
får jag inte längre ha en egen åsikt, utan bara för att folk gör saker med detta som anledning så skall jag tycka att det är bra jobbat?
jag stödjer inte nånstans folk som säger död åt snutarna, eller bara kommer med korkade kommentarer om att dom ska skjutas med lika många skott som hundarna blev skjutna med

det är en otrolig tragik detta som har hänt, och jag är glad över att jag har varit del i att belysa och lyfta fram det här
hur andra människor eller grupper gör för att köra sitt race, är upp till dom, vissa har mitt stöd, andra inte
på samma sätt som vissa stöder mig, och andra inte

naturligtvis så gör det här snacket mig oerhört ledsen, när jag vet hur mycket tid jag lagt
när jag vet vad jag har för intentioner i det jag gör
att folk sen har nerver nog att peka ut, och snacka ner mig, well.. det talar tyvärr bra mycket mer om dom än om mig.
men det är exakt det tankesättet som får mig att lätt ta avstånd från folk

det vissa personer gör, går i direkt konflikt i det som jag försöker åstadkomma
jag tycker naturligtvis mitt sätt är det korrekta, det är därför jag valt att gå den vägen
men det ger mig inte vetorätt i allt som har med Fredrik att göra
men försök fan inte ta min rätt i från mig att behandla det här som jag anser vara korrekt

kör det som ni tycker är rätt, så kör jag det som jag tycker är rätt, så  får vi hoppas i att alla fall nån av alla dom som kämpar för det hela når fram

om ni utger er för att vara så djävla empatiska och korrekta människor så kanske ni ska ta och hoppa över personangrepp och vara lite vuxna i det hela?

bara en tanke.. en annan tanke är: sköt du ditt, så sköter jag mitt

3 thoughts on “anledningen till varför jag hellre umgås med hundar än människor

  1. Mycket bra skrivet…jag vet att det är många som kämpar och stöttar fredrik på olika sätt…och alla sätt behövs. små som stora även på olika sätt.

  2. Bra skrivet!!!det finns de som gör det rakt från hjärtat, sen finns det de som gör det för egen vinning skull… stå på dig!

Kommentera

