överkörd

jag har sen i början av händelsen med Fredik och hans 2 hundar lagt ner åtskilliga timmar av min tid för att försöka få ut budskapet, och vad det var som egentligen hände den dagen då 2 hundar blev brutalt mördade av poliserna i Stockholm.
jag har pratat, smsat och mailat med reportrar på TV4, Expressen och aftonbladet.
jag har haft en plan och ett syfte i allt jag har gjort i detta ärendet.

jag har medvetet hållt inne med Fredriks kontaktuppgifter när jag har märkt att folk som sökt honom haft personlig agenda i det hela.
och jag har inte heller ansett mig haft rätten att ge ut hans kontaktuppgifter till nån.

saker och ting har tagit en vändning nu, och jag har blivit totalt överkörd i detta, och allt jobb jag har lagt ner på detta har runnit ut i sanden, och min inblandning i det hela har glömts bort och andra vägar har valts.
och helt ärligt så gör det mig väldigt ledsen.
detta är inget som jag kan göra nåt åt, jag kan bara tycka att det är otroligt synd att det ska falla på ett sådant simpelt grepp.
i början på nästa månad som kommer jag som Hundkillen lämna in den namninsamlingen som jag skapat, och det kommer vara det sista jag gör i det här.
det finns andra nu som tagit över, och jag önskar dom och Fredrik lycka till.

jag kommer skriva ut här och på FB när och var namninsamligen kommer lämnas in, ifall nån/några vill följa med.

hundkillen

15 thoughts on “överkörd

  1. Nej! Det var inga bra nyheter! Jag vet inte vad som hänt men jag tycker nog att det är dålig stil att bara dissa dig och jobbet du lagt ner. Dessutom har du varit så engagerad och verkar också vara lugn, sansad och kapabel att driva detta till ett bra resultat så det är förbannat synd att du inte får fortsätta!
    Förstår din besvikelse till fullo! Tack för ditt engagemang i detta!

  2. Verkligen tråkigt att höra! Blev på riktigt engagerad i detta när jag läste vad du skrivit och man fick en fördjupning i historien. Har varit på bloggen fler gånger senaste för att se och om det skulle dyker upp något som man kan medverka i! Eloge till dig för ditt engagemang so far..

  3. Det är verkligen synd! Undrar vad det är som hänt och tänker ändå på att du behövs i dem här historien. Vilka har tagit över, undrar man….

    Jag tror ändå att det finns mycket att göra här. Det har visat sig att det är ett stort mörkertal av fall där poliser skjutit hundar, pga rädsla eller för att man inte vet vad man ska göra….

    • Jag kommer naturligtvis hoppa på allt jag tycker är fel även fortsättningsvis.
      Att jag låter denna händelsen bero, är pga att jag anser att dom vägarna som tas är felaktiga, och jag vill inte stödja det.
      Det är otroligt synd, när vi fick en sådan extremt bra start på det hela, och jag hade reportrar som följde händelserna via mig och min blogg.
      Jag säger inte att det som sker nu, och dom vägarna som tas nu ÄR fel, utan att jag anser det, och att jag skulle aldrig förminska det hela på det sättet som sker nu.
      Tiden får utvisa helt enkelt
      Men som sagt, oavsett vägar som tas, så önskar jag honom all lycka, och jag hoppas att vi andra fortfarande kan få till stånd dom förändringarna jag jobbade/jobbar för

  4. Fruktansvärt synd…. ingen har drivit detta med den diplomatin och glöden som du har.
    Vart ska du lämna in den? är det i götet är det inte alls omöjligt att jag följer med (och ev andra man kan få med).

    mvh//Christoffer

  5. Jag tycker det är så tråkigt att du lägger ned! Det var tack vare dig och ditt skrivande som jag kände att jag kunde göra något för Fredrik och hundarna, och mot den galna skjutglädje som polisen visat prov på. Jag vet inte om detta har någon effekt, men det är värt ett försök: En bön: Snälla du, fortsätt! Vi är så många som behöver ditt lugn, din diplomati, ditt enorma engagemang! Kan det inte vara så att det inte bara finns en väg att gå, utan flera, varav en är din?

    • tyvärr så känner jag att mitt lugn och diplomatin som jag var ute efter överskuggas av resten nu, så att det jag säger och gör försvinner.
      och som sagt, så är det andra som tagit över kontakten med Fredrik, så vi får väl vänta och se hur det går

      jag hade ca 10000 besökare om dagen när jag skrev om det här, så jag nådde ut och folk engagerade sig.
      jag hade/har besökare från hela världen som läste och hjälpte till i det här.
      storyn spred sig till olika forum där man skrattade åt den svenska polisen och var över här och skrev under namninsamlingen
      så det är klart man tar åt sig när det blir så här
      det handlar inte om hybris, om att jag anser att jag kunde gjort det bättre
      det handlar om att jag trodde på det jag gjorde, och ansåg att det gick åt rätt håll
      hoppas bara personen ifråga inser vad det innebär att ta över en sådan här grej, och har samvete nog att göra det här rätt
      men då krävs det iofs att det sker förändringar redan nu

Kommentera

