just nu

galet trött idag, har tagit ett par långpromenader med Barkley samt suttit och ritat på en ide om ett halsband till honom som skulle vara grymt när vi är ute och campar.
ni får se när jag har en prototyp klar att testa

det har varit tyst här om Fredrik och hans incident, och det är ett medvetet drag från min sida
jag vill låta saker och ting ha sin gång och inte trötta ut oss och media med att rabbla upp samma sak om och om igen

jag anser att det är en överhängande risk att vi tjatar sönder det, eftersom det inte har framkommit nåt nytt i ärendet
och det sista vi vill i detta läget är att bli stämplade som fanatiska hundmänniskor
det är en risk vi alltid får tampas med, och därför så väljer jag att gå försiktigt och korrekt fram
det kan vara så att Fredrik väljer att gå en annan väg, och då får jag respektera det och låta honom göra det, det är trots allt hans strid primärt
men i det stora hela så är det lika mycket vår, så namninsamligen skall in, tiden för det börjar närma sig, och jag kommer fortsätta slåss för att vi ska ha utbildade poliser som löser situationerna som uppstår
(även om i detta fall så var det inte utbildning i hundhantering som behövdes utan korrekt uppfostran och inlärning av empati)
jag hoppas dom flesta av er ser på den stora bilden istället och tar dom korrekta vägarna för att få en förändring till stånd

2 thoughts on “just nu

  1. Säg till om du vill ha hjälp att sy upp halsbandet.Det är himla kul med agility. Vi har avslutat vår kurs men missade tyvärr de två sista lektionerna pga klofraktur. Till våren startar vi agility kurs 2:-)Kanske kan vi träna ihop någon gång. Ha det bra med ettåringen!

Kommentera

