bortplockade ljus

jag har varit i kontakt med ett par olika stationer ang dom bortplockade ljusen
tyvärr så måste jag återkomma till 2 av dom eftersom det inte fanns nån där som var med på kvällen för manifestationen, och ingen där kunde ge mig nåt svar
kort sagt:
Polisen plockar bort gravljus som står utan beskrivning, eftersom det kan uppfattas som ett hot
inga av dom stationerna som jag pratat med visste om att vi skulle ha en manifestation
och dom bortplockade är alla, som jag förstår det, stationer där det stått ”bara” gravljus
(med undantag av Härnösand, och dom skulle jag återkomma till på måndag)
och det kan jag absolut förstå att det uppfattas som hot
så vi har lärt oss att till nästa gång (jag hoppas inte vi behöver göra om detta) att vi gör klart och tydligt varför vi är där, och att vi inte är där för att hota nån, utan att visa att vi sett och att vi bryr oss

jag kommer fortsätta hävda att vi måste stå fast i våra åsikter på ett fredligt och sakligt sätt skapa en förändring och en pågående debatt

tack för att ni fyller i även gällande stationer som ”skött det bra”
som sagt förut, men det tål att upprepas: Långt ifrån alla poliser är dåliga poliser!
det är viktigt att även det kommer fram här
även om det är svårt att komma ihåg när man är mitt i det
tack för att ni påminner mig

5 thoughts on “bortplockade ljus

  1. I västervik var det en manlig polis som kom ut o frågade o vi berättade vf vi hade tänd dom gravljusen o han sa det ska bara gå in o infomera mina kollegor att ni inte har tänkt storma polisstationen såå i Västervik visste dom iaf🙂 men ändå såå kom en kvinnlig polis som var otrevlig mot den personen som stod kvar efter alla hade gått o senare åkte denna person förbi polisstationen o då var dom bort plockade vid 21 så dom visste om det …

  2. Vi var i Nacka Strand och där var polisen mycket tillmötesgåendeIinga problem för dom Ang manifestationen
    Tack poliserna i Nacka för trevligt bemötande!

  3. I Karlshamn så kom det ut en av polisens hundförare och tyckte att det vi gjorde var fint det vi gjorde för hundarna. Vi tände ljus o la dit en lapp där det var bild på Rosso och Rambo.

  4. I Borås hade vi en vacker stor skylt med namen ”till minne av rambo och rosso. Vila i frid”. 2 bilder och 6 ljus.
    Bara någon timma efter så vart vårat bortplockat då en annan tjej skulle dit och tända ett ljus till. Respektlöst. Det var så vackert.

Kommentera

