Rottweiler attackerade barn i gbg

igår måndag attackerades en 6-årig pojke av en Rottweiler i Brunnsparken/göteborg
vad som utlöste anfallet vet vi inte än
”mannen” (om man nu kan kalla fegisen det) lämnar platsen utan att kolla hur det gick med barnet, och utan att lämna uppgifter

hans klädsel tyder på att han har varit ute och sprungit
Rottweilern tycks vara en tik



mannen som inte tycks säga nåt eller speciellt mycket under incidenten väljer att att ”dra” sin hund därifrån utan att säga nåt till nån eller att se hur det gick med den lilla killen

mannen beter sig extremt ovant under hela situationen vilket får mig att tro att det här inte är hans hund, eller att han inte haft den speciellt länge

vet ni nåt, var ni där eller om ni känner igen mannen på bilden så hör gärna av er!

dela ut inlägget så vi får tag på mannen!

Varning för starka bilder!
http://youtu.be/ri9ob11XF_s?hd=1
———–

updatering!
”Efterlyst har varit i kontakt med polisen som bekräftar att de identifierat ägaren till hunden som attackerade den sexåriga pojken. Det är inte personen som höll i kopplet som äger hunden, meddelar polisen.
https://www.facebook.com/EfterlystTV3

tack graceblogg

14 thoughts on “Rottweiler attackerade barn i gbg

  1. HEMSKT! Vad är det för idiot?!!! Att ingen försökte stoppa honom när han bara drog….. Detta är säkert inte ägaren..eller så har han ganska nyligen tagit över hunden.. Denna hunden har säkert haft ett antal oliks ägare..😦 Stackars lilla killen som blir attackerad:'( USCH!

  2. De varkar vara två? personen som hjälper till verkar vara en ”vän”. med tanke på hanteringen av hunden….hela hanteringen av hunden är nog tyärr ett helt vanligt hanterande av de flesta hundägare. De vet helt enkelt inte hur man gör för att få hundar att släppa taget p något de vill ha. när jag tittar på videon, undrar jag givetvis. vad utlöste det? andra frågan är efter ha sett hundens agerande, ser den detta som en lek? viftande svans, tar tag och håller fast…… IPO tränad? ja det är en tik det syns… ung eller gammal är frågan. Sen undrar jag vad som får en människa plocka upp mobilen och filma istället för hjälpa till. det hela är tragiskt!!! ser ut att hunden fått tag i pojkens kläder….. Men vad hände innan????? vore intressant få veta.

    • Han som hjälper till tror jag bara är b snubbe som var på rätt plats
      Sen tycker jag att det var korrekt att filma då det fanns andra som hjälper till bra att ha det dokumenterat
      Annan sak om han/hon var den enda andra på plats

    • IPO tränad?Ja om den var IPO tränad har jag väldigt svårt att tro att den skulle attackera.En IPO tränad hund är tränad till att bita i en skyddsärm som en figurant bär,inte i byxorna på ett barn.En hund som används i skydds inom sport eller tjänst ska kunna skilja på när dom är på tävlings/träningsplan eller i tjänst.
      Så jag kan nog säga med nästan 100 % säkerhet att hunden inte är tränad i skyddet.
      Tack för mig.

      • Denise……. med tanke på hur många som tycker det är ”tufft” lära hunden bita i en arm, är det inte alls osannerlig …. Har sett det flertalet gånger, hur illa det kan bli med en feltränad hund. Mest konfunderad blir man över hundens agerande, dvs. den är glad visar ingen som helst agressivitet, viftar på svansen, inga skall efteråt, utan bara öronen fram och viftar på svansen…. en lek? vad har då fått en hund att trigga igång på en sådan här ”udda” lek? det är där jag drar in den ev. träningen, och det är även så att inte alla hundar kan sortera i vad som är träning och vad som uppenbarligen blir en farlig situation….. så även vältränade hundar kan gå ur handen på sin ägare där…. har hållt på med hund i över 25 år, och även varit inne på IPO/skyddshunds biten…

      • Jaha vad tråkigt att du varit med om folk som inte kan träna sina hundar korrekt,därför går man till en bra figurant och en duktig träningsgrupp.En vältränad IPO/skyddshund beter sig INTE på detta sätt.Sedan att en hund viftar på svansen osv,måste den vara IPO tränad för det?Det kan inte vara så att ägaren till hunden bara kampar överdrivet mycket med sin hund och att hunden älskar denna sort av lek?

        Det var det löjligaste jag någonsin läst.En hundförare som tränar och tävlar aktivt med sin hund i IPO måste ha perfekt lydnad på sin hund.Och dessa hundar har en tydlig av och på knapp.Du kunde använt andra ord istället för IPO,tex människor som inte har utbildning och kunskap om detta och förstör hundar genom att träna dom själva.
        Det spelar ingen roll om du har 25 eller 50 års erfarenhet och har ”varit inne på IPO/skyddshundsbiten”.
        Jag har bara träffat superbra IPO hundar och även hundar som är tränade i svensk skyddet som beter sig exemplariskt både med vuxna och barn.
        Så att dra in IPO som syndabock i detta fall är bisarrt och patetiskt,det är som att säga att alla muskulösa hundar är kamphundar.

      • Sedan måste jag tillägga att IPO inte bara är skydd,det består av tre olika avdelningar.Dom som du beskriver kan nog varken spåra som dom gör i IPO eller lydnaden.
        Det är en jävla skillnad på att träna sin hund i trädgården med en inköpt ärm än med en välutbildad figurant och tränare.
        En hund som inte har en av och på knapp får inte skyddslicens och kommer hellre aldrig långt inom den sporten.

  3. Fan va sur jag blir!!!! Varför har han ingen kontroll på hunden? Tack för det idiot!!! Min hund ska fan inte dömas för vad andra idiotmänniskor gör. Bra! Nu är folk livrädda för rottisar, snyggt jobbat!!! Otrygga människor skapar osäkra hundar.

  4. Skönt att det ändå verkar ha gått bra för pojken, http://www.expressen.se/gt/polis-hor-mannen-med-rottweiler-nasta-vecka/

    inget hål på huden, blåmärken. Antagligen kommer han tyvärr att vara rädd för hundar ganska länge dock, men min fundering är ju vad som hänt innan händelsen, hade det varit en ‘attack’ från Rottweilern så hade det kunnat sluta mycket värre, nu ser det mest ut som en underlig dragkamp där hunden håller i pojkens kläder?

    • ja jag läste det.. skönt
      min personliga tanke är att barnet har gjort nåt mot hunden, som hunden uppfattade som lek
      jag ser inget aggressivt i rottisens beteende utan det ser mer ut som om hon har rätt roligt i sin kamplek
      nu ska det naturligtvis inte vara så här, och det är fruktansvärt synd om pojken och otroligt tragiskt att det inte var ägaren som var med
      jag tror hunden hade släppt taget då

  5. Stackars barn😦 men som någon mer skriver, kan jag inte låta bli att undra vad som utlöste detta!! Vi får ju inte se något innan detta händer…
    Tycker även synd om hunden som passas runt mellan olika människor (tror inte detta var den ägaren). Har man sådana här raser så ska man för helvete inte låta någon annan gå ut med hunden! Tyvärr så skaffar många människor hundar som kräver mycket och som de inte vet så mycket om..
    Jag älskar hundar! Haft hund sedan barndomsben och äger nu en boxer.
    Skulle aldrig låta någon gå ut med min boxer hur uppfostrad och barn/människokär han än är.
    Hoppas barnet kommer över sitt trauma och jag hoppas att man inte börjar döma rottisar utifrån denna händelse med en oansvarig, idiotisk människas handlingar.

Kommentera

