frågor och mina tankar

Tack för alla era frågor, vi ska nog få svar på allihop
Fredrik har äntligen somnat, och dom vill gärna att han ska få vila upp sig.
mao, så blev det ingen frågeställning till Fredrik, så vi får ge oss till tåls lite till

man kan tycka att det är lite underligt att man inte lyckats få tag på nån representant för polisen än, som kan kommentera dom nya bevisen/anklagelserna som framkommit
jag är inte på något sätt en psykolog, men jag är å andra sidan inte dum heller
jag tror inte det är många poliser som anser att en person som hotar att ta sitt liv, som är såpass labil (enligt polisens utsago) skall hanteras på ett sätt som stressar upp situationen ytterligare?
hade inte ett bättre alternativ varit att stoppa tillbaks pistolerna och talat lugnande med honom?
dom hade så otroligt många chanser att ställa sina fel tillrätta
och varenda beslut dom tog var felaktigt
jag skulle hemskt gärna vilja få bekräftat att det verkligen har inkommit ett larm till polisen, och skulle gärna vilja se att media får ta del av det

jag vill samtidigt poängtera att mitt syfte med att skriva om allt detta är inte för att jag har ett hat mot poliskåren
men
jag anser att dessa 3 poliser gjorde ett extremt övertramp och att hela aktionen är katastrofal från början till slut
om inte Fredrik har sagt att ”jag kommer mörda er och skicka mina hundar på er” så finns det, enligt mig, ingen som helst anledning för deras beteende och tillvägagångssätt
deras agerande under skottlossningen är inte bara patetisk, utan i det närmaste pinsam
dom försatte Fredrik och hundarna i en situation som inte på något sätt kunde sluta väl
dom utsatte inte bara Fredrik för direkt livsfara, men jag har dessutom extremt svårt att tro att i denna stressiga situation hade ägnat en tanke åt att det är en tom loka dom befinner sig vid
kulhål i väggarna, folk uppenbarligen i närheten (man ser minst en person som går förbi, samt dom som filmar)
enligt uppgifter skall det tom ha funnits oanvända patroner i närheten som dom tappat under all stress

jag hoppas Fredrik Steens öppna brev till polisen tas på allvar och att dom tar emot erbjudandet

min namninsamling har på 5 dagar kommit till 2402 underskrifter
det finns andra namninsamlingar som vill att poliserna skall avskedas
det finns forum och bloggar, facebook sidor som tar upp det här
och vi många som tar avstånd från polisens agerande
jag hoppas ni skäms

det är hög tid att man ser igenom hur man utbildar poliser och vad som skall ingå i deras utbildning
uppenbarligen så borde det ingå lite mer stresshantering?

4 thoughts on “frågor och mina tankar

  1. På onsdag kl. 19.00 ska vi skapa en minnesstund i hela landet för de två hundarna som blev ihjälskjutna den 1 okt. Alla går till sin närmaste polisstation/lokalkontor och tänder ett ljus/gravlykta. Om man kan tar man med en bild på hundarna.
    Hoppas att ni visar erat stöd till Fredrik och hans familj.

    http://www.facebook.com/events/308689635905715/permalink/308689639239048/?comment_id=308691959238816&notif_t=like#!/events/308689635905715/

Kommentera

