Fredriks dikt till sina hundar

Jag fick en fråga idag om jag ville lägga upp en dikt här som han har skrivit om sina hundar
det här är orden och sorgen från Fredrik, en ung kille på 20 år, som fått uppleva nånting som jag hoppas att resten av oss slipper
jag hoppas ni fortsätter att hjälpa oss att sprida hans berättelse
———-
Till Rosso och Rambo

En riktig djurvän som inte längre har något liv efter denna sorgliga tragedi.
Husse älskar er fast ingen vill se de
och nu kommer jag aldrig kunna le mer.
Hundarna är allt jag har
tills den dagen då dom inte fanns kvar.
26 skott, de tycker jag är ett djurbrott, alltså djurplågeri som slutade i en tragedi
men de struntar väl polisen i.
Rosso och Rambo ni var som min sambo
varför sköt dom er när ni bara låg ner.
Ni var så himla snälla tills skotten började träffa
då blev ni jätte rädda.
Jag skrek för jag såg hur ni led.
Poliserna ville bara döda
och jag kunde inget göra
förutom att se och höra.
Mitt liv är förstört efter att dom sköt
jag kan fortfarande inte förstå hur de kunde bli så.
Jag hoppas hela Sverige förstår detta
men för mig är de inte de lätta.
Nu är de bara jag och min katt som gråter för hundarna varje natt.
De är helt obegripligt när man tänker på hur mycket mina älsklingar har lidit
jag hoppas ni förstår de jag skrivit.
Man dödar inte snälla djur, men polisen tyckte att de va kul.
Nu börjar jag gråta så jag ska försöka sova, men en sista grej, snälla hjälp mig.

R.I.P Rosso och Rambo heart

http://www.causes.com/causes/795618-utbilda-polisen-i-djurhantering/actions/1689356

30 thoughts on “Fredriks dikt till sina hundar

      • Jag beklagar sorgen Fredrik ,och tycker detta är ett övergrepp mot dig o dina hundar .Jag hoppas att dessa poliser inte kan vara poliser mera .Man måste ta reda på fakta innan man börjar skjuta vilt omkring sig .Vad hade hundarna gjort dem ???

  1. Har delat din sida flera gånger , delar även hans otroligt vackra dikt !!! Önskar jag kunde göra något mera !! Men skickar styrke kramar i massor till honom , Och även till dig som står upp för denna kille❤

  2. Jag förstår att det här är något du kommer att få leva med resten av ditt liv men hoppas ändå att du kan få hjälp att känna glädje igen även om det tar tid. Jag är så ledsen för din och hundarnas skull och för att vi har poliser som inte kan förstå hundar och hundägare.

  3. RIP Rambo och Rosso lider med dig har själv en Cane Corso som är 6mån och min hund reagera precis som din när JAG gjorde ett utfall och mig känner hon… Ligger i deras natur att reagera så 😔😥

  4. Jag kan inget annat än gråta just nu. Fredrik, jag lider med dig och vi är många som vill se rättvisan skippas. Dessa var inga poliser utan dom var som vilken jävla mördare som helst. Dom ska mista sin bricka och dömas som civilpersoner. Jag hoppas även att dom döms till saftiga skadestånd. Polisen har dödat dina familjemedlemmar och i det finns inga pengar i världen som hjälper. Jag hoppas att du på sikt kan känna glädje igen även om det tar tid. Rosso och Rambo are gone but not forgotten… Vila i frid vackra hundar❤

  5. När jag hade läst detta var det som hela min kropp blev förlamad fick inte fram ett ord. Tårarna bara ram ner utan att jag kunde göra något eller ens fatta vad jag just hade läst. Och jag får ännu inte fram något bra att säga för jag bara gråter. Detta är det mest fruktansvärda jag någonsin har läst. Vet inte vad jag ärligt ska säga finner inga ord till detta hemska bara massa massa jävla kramar till dig jag beklagar massor den stora fruktansvärda sorgen över detta tragiska😦 R.I.P 😥

  6. Personligen var jag inte med .Men vad jag tyckte mig se på filmen låg hundarna ner .vilka poliser har vi? Fega det finns de som kan hantera hundar och jag såg inte att hundarna gick till atack. Poliserna borde granskas. Det är helt vansinnigt de sköt i rädsla och tydligen förebyggande ? Märkligt får man det? Hejdlöst bland husse och andra människor? De hade inget focus på något annat än att skjuta hundarna det är min åsikt av vad jag såg på tv ,och på fb hoppas att det inte får passera och stackars killen vem tar hand om honom!!!???? Han behöver hjälp och stöd .

    • men snälla Micke !!! Om du tittar igen så ser du att polisen till vänster springer fram emot hundarna med höjda armar och skriker till! Till och med mina små taxar skulle ha blivit i försvars ställning inför ett sådant hot !! Och vet du !! Jag tror att dessa poliser visste EXAKT vad dom gjorde !!!!!! En människa som är rädd för hundar beter sig inte som dessa poliser gör !! Man skulle inte änns ha närmat sig killen överhuvudtaget i så fall !!!! Än mindre sprungit fram och hotat !dessa poliser VILLE ha fram en reaktion så att dom kunde skjuta hundarna ! Synd för dom att någon klok människa har filmat dom !! Snopet för dom BRA för oss att äntligen kunna visa sanningen !!!

  7. Det är för jäkligt För det första var polisena helt blinda eftersom dom förbrukade 26 skott Det är ett hårt slag för dig att mista dina kompisar skulle inte vilja vara i dina kläder i dag Många kramar från en hundägar

  8. Det var det mest fruktansvärda djurplågeri jag sett,jag kände mig så maktlös ville bara skrika ut min ångest över vad som hände.Må rättvisa skipas för dig Fredrik och Rambo,Rosso.

  9. Beklagar så djupt❤ har 2 underbara,kärleksfulla och snälla schäferblandningar<3
    Så det gör ont att läsa om din hemska upplevelse,gråter med dig😥 Jag hoppas att dom jävla asen sparkas och att dom på ngt jävla sätt blir straffade :@

  10. Mitt hjärta blöder för dig och dina vackra hundar. Jag har inga ord som kan trösta, jag vet hur fruktansvärt dåligt man mår då man förlorat en själ man älskar. Du har dessutom förlorat två, och under de mest horribla omständigheter. Jag såg ett inslag på nyheterna om ert hemska öde och grät hysteriskt resten av kvällen. Det här är ren avrättning och vem som helst kan ju se den hotfulla bild polisen målade upp för dina hundar. Folk måste börja lära sig se världen ur andra synvinklar än en människas. Det här var helt och hållet deras fel som de agerade och de borde få något straff även om det aldrig kan uppväga din förlust. Jag lider med er…

  11. Hej Fredrik…Såg inslaget i Tv…Jag ryser fortfarande. Mina ord till dej är…Du gjorde inget fel och INTE DINA HUNDAR. Hoppas att får upprättelse på detta. Tyvärr får du inte dina hundar tillbaka. Men detta ska ” kosta” för polisen. Va rädd om dej å lycka till i framtiden. Goa styrkekramar

  12. Jag kan inte göra annat än gråta. Denna historia har etsat sig fast. Jag tycker inte att det räcker med att rättvisa skipas för dessa poliser. Jag tycker inte att polisen ska hantera djurärenden överhuvudtaget! Jag är så arg! Hoppas ni kämpar vidare och att den sanna historien ska sprida sig runt hela landet. ”ormarna ska få veta vem de stungit haver”

  13. Blev fruktansvärt arg när jag såg övergreppet på dig och dina fina hundar på tv. Hoppas verkligen att dessa poliser straffas. Stor kram från oss!!!

  14. Blir ledsen och kan inte förstå.. sitter här med mina 2 hundar och ryser i hela kroppen när jag läser det du skriver! Tänk att ALLT är lagligt i polisens händer.. ALLT får ske utan att det blir väsen/problem för dom. Varför och hur kan det få gå så här långt? Vad är straffet för de dom har gjort, de dom utsatt dig och inte minst dina två <3:an för?? Jag är så förbannat trött på detta rättsväsende överhuvudtaget! Finner inte ord.. tänker på er!!

  15. Så många ord man kan gråta över… Jag vet heller inte hur det gick, men känslan av sorg och smärta kom. Jag kan se bliden ungefär… poliser, dina så älskade hundar och du. Jag lider med er

  16. Beklagar sorgen! jag såg filmen på TV när de sköt dina hundar, det var fruktansvärt och helt orimligt. De utsatte även dig för fara i den besinningslösa skottlossningen. Så fruktansvärt onödigt och okunnigt att agera som de gjorde. SKANDAL!
    Styrkekram till Dig Fredrik och begär att få proffesionell hjälp att bearbeta dina upplevelser!

  17. din dikt fick mig att börja gråta, det är helt sjukt att sånt förekommer i sverige. jag älskar hundar över allt annat och lider verkligen med dig! massa tankar och kramar till dig!!!

  18. 7 och 11 månader så var hundarna fortfarande bara valpar en valp går int i anfall. det har dom inte lärt sig det den åldern. polisen gjorde fel. man skall inte skjuta 26 skott för att avliva 2 hundar och enlikt videon var dom 3 st poliser som med lätthet kunde stoppa hundarna med bara händerna.. polisen kan inte hantera sina tjänstervapen.. då hade man inte behöve 26 skott. och att en person låg ner på plats så skulle dom inte använda sina vapen alls i det läget tyvärr så har jag inget emot hundar . jag älskar dessa djur men tyvärr så kommer många till mig och ber mig avliva dom av olika anledningar.. är även tävlingss skyy och vet att polisen har en träffsäkerhet på mellan 60- 80 % mellan en tävling skytt ligger mellan 90 och 100%. Polis skall inte ha vapen om dom inte kan hantera dom på ett säkert sätt.

Kommentera

