523

520 underskrifter på 2 dagar, i skrivande stund, och det ökar konstant!
BRA jobbat och tack för att ni hjälper till att sprida det vidare
fortsätt så
jag kommer fortsätta uppdatera när/om det framkommer mer info
får ni reda på nåt, eller om ni känner den drabbade personen hör gärna av er
det skulle vara intressant att få förstahandsuppgifter
inlägget innan är ju inget vi vet med säkerhet eftersom det är andrahandsuppgifter

http://www.causes.com/causes/795618-utbilda-polisen-i-djurhantering/actions/1689356

One thought on “523

  1. Hej! jag följer denna hemska historia med en darrande känsla av ilska, chock och sorg! Det är fruktansvärt att lagens väktare har denna makt att utöva. Jag har alltid tidigare haft förtroende för polisen. Nu är detta förtroendekapital slut.

    Jag håller på att författa ett brev ställt till polisen med frågor i stil med … 1. Om jag skulle tuppa av på min hundpromenad och om polisen kom till platsen… skulle ni skjuta min hund då? 2. Vilket agerande från er sida kan jag förvänta mig? Vilken metod av bemötande har ni utbildning i? Om så, hur kommer det sig att dessa poliser använder sig av denna typ av inkompetent agerande? 3. Vad skulle hända om jag själv behövde ringa polisen i något akut ärende och min hund var med? Skulle ni skjuta hunden då? Skulle ni skjuta mot mig? 3. Som skattebetalare vägrar jag vara med och finansiera denna typ av övervåld. Från vilken budget kommer ni att finansiera dessa polisers lön, utbildning och utredning? Naturligtvis så är det vi som betalar kalaset.
    4. Slutligen så undanbeder jag patetiska förklaringsmodeller som går ut på att polisen har för lite resurser. Jag jobbar själv inom omsorgen, vi har inte heller resurser men är tvugna att sköta vårt arbete ändå. …etc.

    Jag vill publicera detta mail någonstans för att uppmana fler personer att skicka – maila frågorna till polisen. Om EN person mailar polisen är det bara ytterliggare en missnöjd person med polisens agerande. Men om tusen personer skickar mail till polisen så blir det någon genomslagskraft i alla fall.

    Har ni någon tanke kring ett mail som man kan skicka ut?
    Hoppas på svar!

    Bästa hälsningar,
    Katarina

Kommentera

