den temporära flocken

det vore en och annan lögn att säga att jag är känslomässigt på topp
en och annan sanning vore att säga att jag inte är det
men.. inget nytt under solen, right?

idag och fram till ons kväll så passar jag två av mina favorithundar, Zara och Emma
Barkley är extremt förtjust i Zara (den lilla ljusbruna skönheten)
det är fantastiskt för mig att se, för att Zara är den enda hunden som han leker med och inte vallar
(förutom hans ”bror” Atlas)
med henne så leker han som en ”riktig” hund, skäller, bodyslammar henne, hoppar, jagar och jagas
det är underbart att se honom göra nåt annat än att jobba

vi har precis kommit hem från kvällen sista runda, där flocken fick för sig att starta ett 80-tals band med lite laser-show, till min stora förvåning.
det var varken långt eller avancerat, men lite fint

och nu sitter jag i köket med 3 hundar runt mig som ligger och andas tungt
det här, mina damer och herrar, är uppenbarligen min framtid
(på gott och ont)

Kommentera

