finbesök, kastrering och slit

Idag började lugnt och fint, Filippa är i gbg på besök för en fest hon ska gå på
så det blev en lugn och skön fika med mycket snack om allt (mao hundar och andra djur)
vi drog lite paralleler mellan hund och häst, och hur man beter sig mot dom
och bestämde snabbt att det är nog inte skiljer sig så mycket
så nu vet ni det.. har ni hund kan ni lika gärna köpa häst
för det har jag och Filippa bestämt!
nog pratat om henne och vad hon gör, hon hade iaf med sig en fantastiskt liten vacker valp vid namn Stella Luna.
En russkiy toy, snart fem månader.
stabil liten tjej med integritet och valpig nyfikenhet.
Filippa har ordnat en bra början för lilla Luna, och lillfisen kommer säkert skilja sig från mängden av riktigt små hundar som inte vet om att dom är just riktigt små hundar.

Barkley skötte sig som jag hoppats på och höll sig på behörigt avstånd även om han försökte bjuda in till lek, och närma sig på ett försiktigt ”oj, var du också här och nosade, vilken slump”-sätt
försökte gräva upp och ge saker till Luna som han såg att hon lekte med, för att få henne att våga närma sig honom.
Luna var naturligtvis lite försiktig mot den här stora bjässen, och höll sig på behörigt avstånd
även om man såg att viljan fanns hos henne, så var inte alltid modet med.
men hon försökte iaf.
bjöd in till lek, och ångrade sig snart när hon såg honom röra sig
vilket ledde till en lite förvirrad Barkis, men han fattade snabbt att hon var rädd, och anpassade sig därefter
båda var jätteduktiga

Barkleys ”bror” är en fantastisk Dogo Argentino som är nästan exakt 2 veckor äldre än Barkis
dom har i princip umgåtts dagligen sen barken var dryga 4 månader
och dom har lärt sig otroligt mycket av och med varandra
pushar varandra när saker är läskiga, och stödjer varandra när saker varit tufft
igår kastrerades Atlas så nu får dom inte träffas på drygt två veckor, så det är många djupa suckar från Barkis då han numera umgås nästan enbart med mig
(av vissa anledningar så håller jag mig numera borta från Hundgården i slottsskogen så den stora flocken har uteblivit lite, men jag ska passa 2 fantastiska hundar snart i ett par dagar så han får igen det säger vi)

nu är det dags att ta tag i hemmet för att förbereda för ny spis på måndag, samt ny soffa och lite annat.
och försöka lista ut hur man som stark och manlig, men ändå ensam grek ska lyckas få in en soffa i lägenheten genom en dörr som är drygt 2 cm för smal
inte så lite spännande

(Holy crap vad svårt det är att byta vad man bloggar om.. rädd för att det kommer sluta med att jag slänger in gifanimationer på söta hundvalpar och börja skriva ”fnizz” och sånt. jag ber om ursäkt i förväg för eventuella snedsprång)

Lite Barkleykärlek

Lite Barkleykärlek

Lilla Luna ligger och chillar i solen

Barkley försöker övertala Luna att han är ofarlig

Luna är inte riktigt säker på om hon tror honom

Barkley och Atlas fånar sig framför kameran

 

 

 

 

One thought on “finbesök, kastrering och slit

  1. Ditt ena Twitterkonto där jag är följare skickar ut virusspam! därav hamnade jag här… Jag kan inte själv undvika att skratta lite åt detta, angående att byta ämnen att blogga om… Det är ju fortfarande doggystyle? ;D Imponerande att du funnit ett sådant engagemang och stor kärlek till hundar och allt vad det innebär. Ska absolut inte sticka under stol med att jag saknar dina livevideosessions, otroliga målningar och allt annat än rumsrena inlägg som kunde göra en vimsig med känslor, MEN huvudsaken att du hittat ditt kall i livet och verkligen mår bra & trivs! Hade dock någon gång emellanåt varit road av att titta in dina gamla blogginlägg ibland, jag får njuta av det minne jag har…

    (förlåt på förhand ifall detta publiceras publikt på en gång, vet ej om du riktigt trivs med det, hehe)

Kommentera

